ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Fogalom meghatározások

A jelen ÁSZF-ben az itt felsorolt fogalmak alatt az alábbiak értendők:

  • Bérlő: jelenti a Coworking szolgáltatást igénybevevő, és valamely helyiséget bérlő=Ügyfél személyt.
  • Coworking szolgáltatás: jelenti valamely a jelen ÁSZF-ben megjelölt szolgáltatás vagy szolgáltatási csomag tartalma szerinti szolgáltatást a Forrás Inspiratív Közösségi Irodai /továbbiakban FIKI/ tereinek és infrastruktúrájának a megosztott használatával más bérlőkkel együtt vagy privát bérlés esetén megosztás nélküli használatot.
  • Díj: jelenti a Szolgáltatásért fizetendő összeget=ÁR, mely magyar forintban értendő.
  • Egyedi szerződés: jelenti az egyes Szolgáltatásra, vagy Kiegészítő szolgáltatásra vonatkozó, a Bérbeadó és az Ügyfél közti olyan, tipikusan írásban kötött megállapodást, amely nem Elektronikus úton jön létre.
  • Elektronikus úton létrejött szerződés: jelenti a 2013. évi V. törvény (“Ptk”) 6:82 § - 6:85 § szerinti szerződéskötési eljárást szerint kötött szerződést.
  • Házirend: jelenti a FIKI használatának szabályait.
  • Honlap: jelenti a Bérbeadó által üzemeltetett "irodaforras.hu" internetes felületet.
  • Kiegészítő szolgáltatás: a Szolgáltatásokon kívüli, a jelen ÁSZF-ben és a Honlapon megjelölt egyéb szolgáltatások.
  • FIKI: jelenti ezen márkanév alatt működő Forrás Inspiratív Közösségi Irodát (telephely:6000 Kecskemét, Forrás u. 22., székhely: 6000 Kecskemét, Domby Lajos u. 32. 2/4).
  • FIKI közösségi iroda: jelenti a 6000 Kecskemét, Forrás u. 22. szám alatt üzemeltetett épületet, annak helyiségeit, amelyekben a FIKI Szolgáltatásokat nyújt.
  • Ügyfél: jelenti a Szolgáltatásokat igénybe vevő jogi vagy természetes személyt.
  • Üzenetküldő űrlap: jelenti a Honlapon található ajánlatkérésnél és foglalásnál az Ügyfél által kitöltendő formulákat.
  • Pmt: jelenti a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. számú törvényt.

Szolgáltatás(ok): jelentik az igénybe vehető alábbi Szolgáltatásokat:

  • Coworking=Asztalbérlés
  • Rendezvénytér=Terembérlés
  • Tárgyaló bérlés
  • Tanácsadó helység bérlés
  • Székhelyszolgáltatás

1. SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSEK

1.1 Bérleti szerződés

1.1.1 A szerződés megkötése

1.1.1.1 A Bérleti szerződés a bérbeadó és a bérlő között fő szabály szerint Elektronikus úton jön létre a FIKI által használt saját fejlesztésű online foglalási rendszeren keresztül.

1.1.1.2 Az új Bérlő személyesen, telefonon, e-mailben bejelentkezik az általa kiválasztott időpontra=foglalás, egyeztetik a bérbeadóval a felmerülő igényeket. Ezt követően a Bérlő e-mailben visszaigazolást kap a megrendelt szolgáltatásról, mely tartalmazza a szolgáltatás pontos megnevezését, időpontját és várható időtartamát valamit a fizetési feltételeket. Ezeket, ha a bérlő elfogadja, e-mail válaszüzenetben jelzi a bérbeadó felé és megfizeti a foglalási díjat (készpénzzel vagy átutalással). A szerződés az ajánlatkéréssel és az azonos tartalmú visszaigazolással jön létre.
Azonnali foglalás esetén a FIKI-ben található szerződési formula kitöltésére van lehetőség.

1.1.2 Bérleti csomagajánlatok

  • 4+1 alkalmas
  • havi korlátlan
  • 12/8/4 napos

1.1.2.1 A Bérleti csomagok tartalmát, Díját és a részletes szolgáltatások körét Jelen ÁSZF …sz. melléklete tartalmazza.

1.1.2.2 A Bérleti csomagok felhasználására (1) egy hónapon belül van lehetőség, kivéve a 4+1 alkalmas, ott (3) három hónap. Amennyiben a Szolgáltatás nem a hó elején indul, úgy az adott hónapban tört számla kerül kiállításra. Az adott hónapban fel nem használt Coworking csomag más hónapra át nem vihető. Külön díjazás ellenében a Coworking csomag az egy hónapos határidőn túl is felhasználható.

1.1.3 A Bérleti csomagok fizetése

1.1.3.1 A fizetés a Szolgáltatást megelőzően előre történik.

1.1.3.2 Fizetési módok:

  • banki átutalással,
  • készpénzzel.

1.1.4 A Bérlőknek biztosított alapszolgáltatások

  • A Közösségi iroda munkaállomásainak és irodai berendezési tárgyainak használata. (A Közösségi iroda nyitvatartásáról a Honlap ad tájékoztatást.)
  • Konyha használata
  • Fűtés, hűtés, világítás, víz és elektromos áram használata
  • Szélessávú internet hozzáférés (wifi)
  • Közösségi iroda takarítása
  • Bemutatkozási lehetőség a FIKI valamely közösségi média felületén a FIKI-vel egyeztetett módon és terjedelemben.

1.1.5 Külön díj fejében igénybe vehető Kiegészítő szolgáltatások

  • zárható tároló
  • nyomtatás
  • kávé, tea fogyasztás
  • hétvégi vagy napi nyitvatartási időn túli irodahasználat
  • Tárgyaló használata
  • Rendezvénytérként történő használat

A Kiegészítő szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződés létrejöhet a Honlapon keresztül elérhető online foglalással, de létrejöhet szóban, e-mailben vagy ráutaló magatartással is.

1.1.6 A Bérlők együttműködési szabályai

1.1.6.1 Egy Szerződéses Csomag egyidőben egy személyt jogosít munkavégzésre. A Bérlő több személyt is megjelölhet, mint ugyanannak a Csomagnak az egyidőben történő használóját.

1.1.6.2 A Bérlő a közösségi irodát és annak eszközeit, berendezési tárgyait kizárólagosan irodai munkavégzés céljára, rendeltetésszerűen használhatja. A rendeltetésellenes használat esetén az esetlegesen keletkező kárt a Bérlő megtéríteni tartozik.

1.1.6.3 Az internet használata során tilos a jogellenes tartalom le- és feltöltése.

1.1.6.4 Bérlőnek a bérlés során e-mailben megadott személyes adataiban bekövetkezett változást azonnal, de legkésőbb 3 napon belül közölnie kell a FIKI-vel.

1.1.6.5 A Bérlő köteles ha kapott, a kulcsokat megőrizni, azt harmadik személy részére hozzáférhetővé nem teheti. Köteles továbbá azonnal bejelenteni a FIKI-nek a kulcsok elvesztését vagy megsérülését az azonnali csere céljából. A Bérlő köteles a kulcsok díját FIKI-nek megtéríteni, melynek összege egyenlő a zárcserék összegének 1,5szeresével. A Bérleti szerződés megszűnésekor haladéktalanul köteles leadni FIKI-nek a kulcsait.

1.1.6.6 Bérlő a FIKI használata során a napi nyitvatartási időn kívül fokozott gondossággal köteles eljárni, távozása esetén a szakszerű zárásról gondoskodni és a Házirend egyéb pontjait is betartani köteles, ellenkező esetben az ezzel kapcsolatban bekövetkezett kárt FIKI részére megtéríteni köteles. 1.1.6.7 Amennyiben Bérlő számára a közösségi irodába postai vagy egyéb küldemény érkezik, azt maga köteles átvenni. Amennyiben erre nem kerül sor, FIKI a küldemény átvételét megtagadhatja; amennyiben a Bérlő kifejezett kérésére azt mégis átveszi, annak tartalmát és minőségét nem vizsgálja és nem ellenőrzi. A küldemény utánvéttel történő küldése esetén FIKI jogosult az átvételt megtagadni. Amennyiben FIKI az utánvét díját kifizeti, Bérlő köteles azt FIKI értesítéséről számított 2 munkanapon belül részére készpénzben megtéríteni.

1.4 Tárgyaló és tanácsadó helyiség bérlete

1.4.1 A Tárgyaló bérleti szerződés létrejötte

1.4.1.1 Az új Ügyfél az alábbi módon kérhet ajánlatot a Szolgáltatásra: a Honlapon keresztül.

1.4.1.2 Tárgyalóbérlés esetén az Ügyfél személyesen, telefonon, e-mailben bejelentkezik az általa kiválasztott időpontra=foglalás, egyeztetik a bérbeadóval a felmerülő igényeket. Ezt követően a Bérlő e-mailben visszaigazolást kap a megrendelt szolgáltatásról, mely tartalmazza a szolgáltatás pontos megnevezését, időpontját és várható időtartamát valamit a fizetési feltételeket. Ezeket, ha a bérlő elfogadja, e-mail válaszüzenetben jelzi a bérbeadó felé és megfizeti a foglalási díjat (készpénzzel vagy átutalással). A szerződés az ajánlatkéréssel és az azonos tartalmú visszaigazolással jön létre.

1.4.1.3 Az Ügyfél egyedi ajánlatkérését a honlapon az Üzenetküldő űrlapon tudja jelezni, amire egyedi ajánlatot kap e-mailen keresztül.

1.4.1.4 A Tárgyaló bérleti szerződés létrejöhet szóban, vagy e-mailen keresztül történő ajánlatkéréssel, amelyet a Bérbeadó az Ügyfél adatainak felvétele után írásban rögzít.

1.4.2 A Tárgyalóra és használatára vonatkozó szabályok

1.4.2.1 A Tárgyalóra vonatkozó paraméterek és a vonatkozó bérleti díjak megtalálhatók a Honlapon. 1.4.2.2 Az Ügyfelek a Tárgyalót rendeltetés szerűen és a Felek megállapodásának megfelelően kötelesek használni.

1.4.2.3 Az Ügyfél által a Tárgyalóba bevitt eszközökért a FIKI felelősséget nem vállal.

1.4.2.4 Tárgyaló bérlése esetén a visszaigazolási folyamat során a bérleti díj 10%-nak megfelelő összeggel min. 1000Ft ,- véglegesíthető a foglalás, melyet átutalással vagy készpénzben lehet megfizetni, ez az ún. foglalási díj, mely semmilyen esetben nem jár vissza a bérlőnek.

1.4.2.5 A foglalási díjon felül a számla a Szolgáltatások tényleges igénybevételének függvényében kerül kiállításra az eseményt követően.

1.4.2.6 Amennyiben az Ügyfél a megbeszéltnél előbb érkezik, vagy tovább marad a Tárgyalóban, a Honlapon szereplő ár alapján növeli a számla összegét. Minden megkezdett óra egész órának számít, ettől előre egyeztetett esetekben el lehet térni.

1.4.2.7 Amennyiben az Ügyfél a lefoglalt Tárgyaló bérletet bármely oknál fogva a bérlet kezdő időpontját megelőző 10 (tíz) napon belül lemondja, meghiúsulási kötbérként a Honlapon található bérleti díj 50%-átfizeti ki. A Tárgyaló bérletet megelőző (5) öt napon belül történő lemondás esetén pedig a bérleti díj 100 %-a kiszámlázásra kerül.

1.4.3 Külön díj fejében igénybe vehető Kiegészítő szolgáltatások

  • technikai stáb,
  • recepció,
  • catering közvetítés,
  • Külön megállapodás alapján további szolgáltatások.

1.5 Rendezvénytér=Terem bérlete

1.5.1 A Rendezvénytér bérleti szerződés létrejötte

1.5.1.1 Az új Ügyfél az alábbi módon kérhet ajánlatot a Szolgáltatásra: a Honlapon keresztül.

1.5.1.2 Terembérlés esetén az Ügyfél személyesen, telefonon, e-mailben bejelentkezik az általa kiválasztott időpontra=foglalás, egyeztetik a bérbeadóval a felmerülő igényeket. Ezt követően a Bérlő e-mailben visszaigazolást kap a megrendelt szolgáltatásról, mely tartalmazza a szolgáltatás pontos megnevezését, időpontját és várható időtartamát valamit a fizetési feltételeket. Ezeket, ha a bérlő elfogadja, e-mail válaszüzenetben jelzi a bérbeadó felé és megfizeti a foglalási díjat (készpénzzel vagy átutalással). A szerződés az ajánlatkéréssel és az azonos tartalmú visszaigazolással jön létre.

1.5.1.3 Az Ügyfél egyedi ajánlatkérését a honlapon az Üzenetküldő űrlapon tudja jelezni, amire egyedi ajánlatot kap e-mailen keresztül.

1.5.1.4 A Terem bérleti szerződés létrejöhet szóban, vagy e-mailen keresztül történő ajánlatkéréssel, amelyet a Bérbeadó az Ügyfél adatainak felvétele után írásban rögzít.

1.5.2 A Rendezvénytérre és használatára vonatkozó szabályok

1.5.2.1 A Rendezvénytérre vonatkozó paraméterek és a vonatkozó bérleti díjak megtalálhatók a Honlapon.

1.5.2.2 Az Ügyfelek a Rendezvénytereket rendeltetés szerűen és a Felek megállapodásának megfelelően kötelesek használni.

1.5.2.3 Az Ügyfél által a Rendezvényterekbe bevitt eszközökért a FIKI felelősséget nem vállal.

1.5.2.4 Terem bérlése esetén a visszaigazolási folyamat során a bérleti díj 10%-nak megfelelő összeggel min. 3000Ft véglegesíthető a foglalás, melyet átutalással vagy készpénzben lehet megfizetni, ez az ún. foglalási díj, mely semmilyen esetben nem jár vissza a bérlőnek.

1.5.2.5 A foglalási díjon felül a számla a Szolgáltatások tényleges igénybevételének függvényében kerül kiállításra az eseményt követően.

1.5.2.6 Amennyiben az Ügyfél a megbeszéltnél előbb érkezik, vagy tovább marad a Rendezvénytérben, a Honlapon szereplő ár alapján növeli a végszámla összegét. Minden megkezdett óra egész órának számít.

1.5.2.7 Amennyiben az Ügyfél a lefoglalt Rendezvénytér bérletet bármely oknál fogva a bérlet kezdő időpontját megelőző 10 (tíz) napon belül lemondja, meghiúsulási kötbérként a Honlapon található bérleti díj 50%-át fizeti ki. A Rendezvénytér bérletet megelőző (5) öt napon belül történő lemondás esetén pedig a bérleti díj 100 %-a kiszámlázásra kerül.

1.5.3 Külön díj fejében igénybe vehető Kiegészítő szolgáltatások:

  • technikai stáb,
  • díszítés,
  • recepció,
  • catering,
  • Külön megállapodás alapján további szolgáltatások.

1.6 Iroda és apartman bérleti szerződés

A FIKI Bérlőinek személyre szabottan tudja ajánlani apartmanjait és azok helyiségeit/irodáit, amelyeket bérletre kínál. A szerződés egyedi sajátosságai miatt a bérleti szerződés Egyedi szerződésként, papír alapon jön létre. Mindazon kérdésekre, amelyeket a bérleti szerződések nem rendeznek, az ÁSZF értelemszerűen irányadó.

2.5 Amennyiben az Ügyfél bármely fizetési kötelezettségének teljesítésével késedelembe esik, úgy a köteles a késedelem teljes tartamára a törvényes késedelmi kamatot megfizetni.

2.6 A FIKI a számlát elektronikus számlaként állítja ki, kivéve, ha az Ügyfél azt papír alapon kéri.

2.7 A FIKI árajánlatai, amennyiben az ajánlatban más, ettől eltérő, konkrét időintervallumot FIKI nem határoz meg, általánosságban (7) hét naptári napon keresztül érvényesek. Az árajánlat informatív jellegű, a változtatás jogát FIKI fenntartja.

3. AZ EGYEDI ÉS ELEKTRONIKUS ÚTON LÉTREJÖTT SZERZŐDÉS RENDKÍVÜLI FELMONDÁSA

A FIKI jogosult a Szolgáltatásokra kötött bármely szerződést azonnali hatállyal felmondani a következő esetekben:

  • az Ügyfél bármely fizetési kötelezettségének késedelme, vagy elmaradása esetén, amennyiben az Ügyfél a fizetést a FIKI írásbeli felhívásától számított (8) nyolc napon belül sem teljesíti;
  • amennyiben az esedékes Díj legkésőbb a Felek közötti vonatkozó szerződés aláírását követő (5) öt munkanapon belül nem kerül megfizetésre;
  • ha az Ügyfél ellen csődeljárás, felszámolási eljárás vagy végelszámolás indult.

4. FELELŐSSÉG

4.1 A FIKI nem tartozik felelősséggel a Ügyfélnek a FIKI területén lévő tárgyaiban, irataiban keletkezett károkért, azok elvesztéséért, megrongálódásáért, kivéve, ha a kárt FIKI szándékos, vagy súlyos gondatlan magatartásával okozta.

4.2 FIKI támogatja Ügyfelet, amennyiben vagyonbiztosítást köt a közösségi irodában lévő tárgyaira, továbbá felelősségbiztosítást köt a FIKI-ben tartózkodó munkatársai által harmadik személyeknek esetlegesen okozott kár fedezetére.

4.3 Az internet és a közüzemi szolgáltatások minőségérére és folyamatosságára vonatkozóan a FIKI ugyanolyan kötelezettséget vállal a Bérlővel és az Ügyféllel szemben, mint amilyet az internet és a közüzemi szolgáltatók vállalnak az bérbeadóval szemben.

4.4 A FIKI nem felelős a Coworking szolgáltatás és/vagy Kiegészítő szolgáltatás igénybe vétele során a szolgáltatás hiányossága, korlátozása, szünetelése miatt, kivéve, ha azt a FIKI szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozta.

4.5 Bérlő tudomásul veszi, hogy a bérleti szolgáltatásban kivételesen korlátozás, szünetelés fordulhat elő, amelyről FIKI köteles Bérlőt értesíteni és lehetőség szerint alternatív munkafelületet biztosítani számára.

5. ADATKEZELÉS

5.2 FIKI/Bérbeadó a Bérlőtől és az Ügyféltől kapott adatokat a hatályos jogszabályok előírásainak megfelelően kezeli az érintett személyek által megrendelt Szolgáltatások nyújtása céljából. Az Ügyfél által megadott adatokat a FIKI kizárólag az Ügyféllel kötött szerződés teljesítése céljából használja, illetve amennyiben ezt kifejezetten kérte, akkor hírlevél küldése céljából tárolja. Az Ügyfél adatait harmadik fél részére a FIKI/Bérbeadó nem adhatja át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében szükséges és ahhoz az Ügyfél hozzájárult. Az Ügyfél adatai kezelésekor a FIKI/Bérbeadó a hatályos EU adatvédelmi rendelet (GDPR) és a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően jár el.

5.3 Az Ügyfél önkéntesen és befolyásmentesen az ÁSZF elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy a FIKI területén róla a FIKI kép-, hang- és videófelvételt rögzítsen és azt az általa nyújtott Szolgáltatások reklámozása céljából szabadon felhasználhassa.

5.4 Részletes szabályokat a FIKI Honlapján közzétett Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.

6. TITOKTARTÁS

A Bérlőt/Ügyfelet szigorú titoktartási kötelezettség terheli minden Szolgáltatásra vonatkozó szerződés hatálya alatt tudomásukra jutott személyes, üzleti, pénzügyi információk tekintetében. A titoktartás a Feleket a szerződéses jogviszonyuk megszűnését követően is terheli.

7. ÉRTESÍTÉSEK

7.1 A FIKI/Bérbeadó és az Ügyfél kapcsolatában írásbeli alaknak tekintik:

  • az Elektronikus úton létrejött szerződéseket, továbbá
  • FIKI/Bérbeadó az Ügyfél e-mail címére küldött bármely értesítését.

7.2 Amennyiben ajánlott-tértivevényes úton történik az értesítés elküldése az Ügyfél részére, úgy az értesítés abban az esetben is kézbesítettnek tekintendő a kézbesítés megkísérlését követő (5.) ötödik napon, ha a kézbesítés sikertelen volt pl. a tértivevény „nem kereste”, „elköltözött”, „nem vette át” vagy más hasonló jelzéssel érkezik vissza a megadott címről.

8. IRÁNYADÓ JOG, VITARENDEZÉS

8.1 FIKI/Bérbeadó és az Ügyfél jogviszonyaira a jelen ÁSZF és mögöttes jogként a magyar Ptk. az irányadó.

8.2 A Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük létrejött szerződésből eredő jogvitáikat elsősorban békés, tárgyalásos úton rendezik.

8.3 FIKI/Bérbeadó és az Ügyfélnek bármely, a jelen ÁSZF-ben szabályozott szerződésből származó jogvitái eldöntésére a Felek kikötik a Kecskeméti Járásbíróság (6000 Kecskemét, Rákóczi út. 7.) kizárólagos illetékességét a járásbírósági hatáskörbe tartozó ügyekben. Az ennél magasabb perértékű ügyekben a Pp. (Polgári perrendtartás) szerint illetékes bíróság jár el.